+
Paieška
emokykla
emokykla
https://https://www.mokykla2030.lt/



Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ (projekto kodas Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-02-0001). 


http://www.ldb.lt/TDB/Utena/PublishingImages/JDC%20logo%20webui%20new.png










Archyvai
Kalendorius
2016 m. gegužės mėn.
Pr A T K Pn Š S
« Bal   Bir »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Pamokų laikas

1. 8.00 - 8.45
2. 8.55 - 9.40
3. 9.55 - 10.40
4. 11.00 - 11.45
5. 12.05 - 12.50
6. 13.00 - 13.45
7. 13.55 - 14.40
8. 14.50 - 15.35

Archyvas 2016 gegužės

Artėjant mokslų metų pabaigai mūsų gimnazijos mokiniai kartu su mokytojomis išsiruošė į dar vieną įdomią kelionę. Kelionės tikslas buvo aplankyti Lietuvos kultūrinius objektus. Vienas tokių yra Grūto parkas. Nuvykus ten mokiniai turėjo galimybę pamatyti sovietinių skulptūrų ekspoziciją. Grūto parko ekspozicija atskleidžia sovietinės ideologijos turinį. Paminklinės skulptūros išdėstytos dviejų kilometrų ilgio ekspozicijoje, kur sargybos bokšteliai, lagerių fragmentai ir kitos detalės primena Sibirą. Tokia didelė paminklų ir ideologinio turinio skulptūrų sankaupa vienoje lauko ekspozicijoje yra retas, gal net unikalus reiškinys pasaulyje. Vaikų dėmesį labai traukė ir parke esančio mini zoologijos parko gyventojai – paukščiai ir žvėreliai. Žaidimų aikštelėje vaikai pasisupo karuselėse ir pamėgino įsivaizduoti, kaip ir kokiuose atrakcionuose žaidė jų tėvai ar seneliai.
Pakeliui užsukome ir į Merkinės piliakalnį. Galėjome dar kartą pasigrožėti nuostabiais Lietuvos kraštovaizdžiais. Asmenukių maratonas tesėsi, vaikai buvo sužavėti gamtos vaizdais. Pavažiavus kiek toliau, aplankėme labai neįprastą Dzūkijos vietą, kur atgavome kūno ir sielos jėgas. Merkinės piramidėvienas lankomiausių Dzūkijos objektų, kuriame atvykstančių skaičius vis auga. Susipažinome su piramidės bei kupolo atsiradimo istorija.
Taigi mūsų kelionė buvo produktyvi ir prasminga. Visi tikimės, kad kitais mokslo metais turėsime jų daugiau. Tad linkiu viesiems tokių pat prasmingų, įdomių ir kupinų nuotykių vasaros atostogų!

Lietuvių kalbos mokytoja B. Vinckevič  ir rusų kalbos mokytoja S. Sankovska

Gegužės 20 dieną 6 klasės mokiniai lenkų kalbos pamokos metu aplankė Kalesninkų kaimo biblioteką. Labai šiltai mokinius pasitiko bibliotekos darbuotojos – Regina Talaikovska ir Halina Makarevič, papasakojo apie bibliotekos istoriją, veiklą, parodė knygas, laikraščius, žurnalus vaikams ir suaugusiems. Bibliotekoje yra kompiuteriai bei internetas, kuriais galima naudotis nemokamai. Mokiniams labai patiko ekskursija, pažadėjo dažniau, ypač vasarą, ateiti į biblioteką, paėmė knygų vasaros skaitymui.

Lenkų kalbos vyr. mokytoja Teresa Bogdiun

Gegužės 14 d. Šalčininkų J. Sniadeckio gimnazijoje vyko diktantas „O Pióro Henryka Sienkiewicza”, kuriame dalyvavo mūsų rajono lenkų kalbos rašybos žinovai. Jame dalyvavo taip pat mūsų gimnazijos dvi 6 klasės mokinės: Dominyka Narkevič ir Jovita Jachimovič, nes geriausiai parašė mokyklinį bandomąjį diktantą tarp 5, 6, 7, 8 klasių mokinių. Nors nelaimėjo prizinių vietų rajoniniame konkurse, tačiau garbingai atstovavo mūsų gimnazijai. Konkurso iniciatoriumi bei rėmėju buvo Šalčininkų rajono savivaldybės meras bei Lietuvos lenkų sąjungos Šalčininkų rajono skyriaus pirmininkas Zdzislav Palevič, kuris įteikė visiems dalyviams diplomus, o laimėtojams – prizus.

Lenkų kalbos vyr. mokytoja Teresa Bogdiun

 Gegužės 18 dieną 2 klasėje buvo pravesta netradicinė pamoka. Lietuvių kalbos mokytoja Brigita Vinckevič ir logopedė Kristina Jundo bandė sudominti vaikus netradiciniais mokymo(si) metodais. Tokio amžiaus vaikams sunku skirti trumpuosius ir ilguosius balsius, todėl mokytojos paruošė įdomių priemonių ir netradicinių užduočių. Mokiniai mokėsi taisyklingai tarti ir rašyti žodžius su u ir ū raidėmis. Labiausiai vaikams patiko užduotis su logopedės atneštais kartoniniais gyvūnais. Šuniuką reikėjo vaišinti kauliukais, ant kurių buvo užrašyti žodžiai su Ū, o triušiuką morkomis su U trumpąja.
Užduotys puikiai atitiko ir pamokos temą „Ūdra“. Buvo demonstruojamos skaidrės, iš  kurių sužinojome kaip ir kur gyvena, kuo minta, ką labiausiai mėgsta ūdros. Taip pat vaikai sužinojo, kodėl šis gyvūnas įrašytas į Lietuvos Raudonąją knygą.
Pamoka vaikams patiko ir buvo naudinga. Todėl planuojama pravesti daugiau panašių užsiėmimų.

Lietuvių kalbos mokytoja B. Vinckevič

Gegužės 16 d. mūsų gimnazijoje lankėsi „Insektariumas“. Gyvų vabzdžių muziejus vykdo projektą „Nariuotakojai mokykloje“. Mokiniai turėjo puikią galimybę apžiūrėti ir daug naujos informacijos sužinoti apie gyvus egzotinius eksponatus: vorus, vabalus, gyvalazdes, maldininkus, tarakonus, šimtakojus. Iš arčiau susipažinome su vienintele, pirmąja per Lietuvą keliaujančia ekspozicija ir jos mažaisiais gyvūnėliais.
Šio projekto tikslas – supažindinti mokinius su nariuotakojais, parodyti, kad jie nėra tokie baisūs ir jų visai nereikia bijoti. Vaikai sužinojo, kad namuose laikomų gyvūnų yra visokių – ne tik kačiukų ir šuniukų.

 Direktorės pavaduotoja neformaliajam švietimui  Gitana Šablinskaja

 

Kiekvienų tėvų svajonė – pavyzdingai besimokanti atžala. Tačiau labai dažnai tėvams tenka susidurti su vaikų nenoru eiti į mokyklą, tingėjimu daryti namų darbus. Tuomet iškyla klausimas: kaip tinkamai motyvuoti vaiką, jog jis atrastų mokymosi džiaugsmą, kaip skatinti ruošti namų darbus ar eiti į mokyklą. Penktadienį mūsų gimnazijoje svečiavosi psichologė Lucina Narkevič – Skurko, kuri skaitė tėvams pranešimą „Kaip motyvuoti vaikus mokytis?“.  Psichologė aiškino kaip svarbu vaikui suprasti, kad jis mokosi ne mokytojams, ne tėvams, ne dėl pažymių, o kad žinių reikia tik jam pačiam. L. Nekrevič – Skurko  ragino tėvus vengti trumpųjų klausimų: „Kaip sekėsi?“, „Ar viskas gerai?“. Neužsipulti vaiko ir su klausimu: „kodėl?“ šį pyktį ir pasipriešinimą sukeliantį žodelį geriau pakeiskite į “kas atsitiko?“, „dėl kokių priežasčių?“.
Tėvai ir mokytojai gali sustiprinti vaiko (ne) norą mokytis ir puoselėti įgimtą jo smalsumą. Tikėkite savo vaikais, drąsinkite juos ir neabejotinai mokslas taps įdomia ir mėgstama jų veikla.

 Direktorės pavaduotoja neformaliajam švietimui  Gitana Šablinskaja

4 ir 3 klasių mokiniai buvo pakviesti pasitikti pavasarį grįžtančius paukščius. Renginio metu vaikai gilino žinias apie sparnuotus pavasario pranešėjus – paukščius. Užsiėmimo metu visi dalyvavo viktorinoje, sprendė kryžiažodžius, bandė atpažinti paukščių balsus, pamatė daug nuotraukų su nematytais ir matytais paukšteliais. Labiausiai patiko kūrybinė užduotis, kurios metu mokiniai gamino popierinius paukščius ir inkilėlius. Kiek vėliau savo paukštelius vaikai apgyvendino lietuvių kalbos kabineto languose. Už aktyvų dalyvavimą visi buvo apdovanoti padėkomis ir saldainiais. Tokie renginiai padeda formuoti teigiamą požiūrį į gyvosios gamtos išsaugojimą.

 Lietuvių kalbos mokytoja Brigita Vinckevič

MAMA – koks brangus šis žodis. Nėra ir nebus artimesnio žmogaus, švelnesnių rankų, šiltesnio žvilgsnio už mamos. Gegužės 3 dieną Kalesninkų L. Narbuto gimnazijoje buvo švenčiama viena gražiausių pavasario švenčių – Motinos diena. Į šventinį koncertą gausiau rinkosi mamyčių būrys. Šventinį pasirodymą pradėjo mažiausieji gimnazijos moksleiviai. Jie džiugino mamytes deklamuodami eiles, dainuodami, šokdami.  Taip pat įteikė savo ruoštas dovanėles. Visi dėkojo už meilę, rūpesčius ir pasiaukojimą. Kiek vėliau scenoje pasirodė vyresnių klasių mokiniai. Jie mamytėms vaidino, dainavo, šoko ir kitais būdais švelniai ir atvirai išsakė savo jausmus ir mintis. Nuoširdus, šiltas ir daug gerų emocijų dovanojęs renginys abejingų nepaliko.

 Lietuvių kalbos mokytoja Brigita Vinckevič


error: Content is protected !!