Uždaviniai:
- Įvertinti mokinių socialines pedagogines problemas ir pagalbos poreikį, padėti jiems geriau prisitaikyti, kasdienėse situacijose.
- Bendradarbiaujant su klasių vadovais, specialistais, tėvais (globėjais, rūpintojais) padėti spręsti iškilusias problemas. Tobulinti pagalbos mokiniui sistemą ir siekti jos efektyvumo.
- Teikti socialinę pedagoginę pagalbą mokiniams sprendžiant jų mokymosi problemas, bendradarbiaujant su klasės vadovais, mokomųjų dalykų mokytojais, tėvais (globėjais, rūpintojais).
- Laiku pastebėti ir spręsti lankomumo, nenoro mokytis, gimnazijos taisyklių nepaisymo, užimtumo, emocijų ir elgesio, patyčių, problemas.
- Stiprinti mokinių sveikos gyvensenos įgūdžius, vykdyti prevencines programas, organizuoti švietėjišką darbą gimnazijos bendruomenei.
SOCIALINIO PEDAGOGO FUNKCIJOS
- Socialinio pedagogo tiesioginio darbo funkcijos:
1.1. vertinti socialiniu pedagoginiu aspektu mokinių ugdymosi poreikius;
1.2. pagal kompetenciją dalyvauti atliekant pirminį ir (ar) pakartotinį mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą;
1.3. ugdyti mokinių socialines ir emocines kompetencijas;
1.4. konsultuoti mokinius dėl socialinių pedagoginių problemų sprendimo, konsultuoti mokinių tėvus (globėjus, rūpintojus);
1.5. teikti Pagalbą vaikams ir mokiniams, kai ją Mokyklos vaiko gerovės komisijos teikimu skiria Mokyklos vadovas ar pedagoginės psichologinės tarnybos vadovas;
1.6. dalyvauti organizuojant ir vykdyti prevencines veiklas, susijusias su saugios, vaiko ir mokinio mokymosi galias ir poreikius atliepiančios ugdymo aplinkos kūrimu bei vaiko ir mokinio socialinių emocinių kompetencijų stiprinimu.
- Socialinio pedagogo netiesioginio darbo funkcijos:
2.1. rinkti, analizuoti ir profesiniais tikslais naudoti informaciją Pagalbai teikti;
2.2. tobulinti profesines kompetencijas, reikalingas socialinio pedagogo funkcijoms atlikti;
2.3. pagal kompetenciją kartu su mokytojais ir kitais švietimo pagalbos specialistais rengti ir įgyvendinti individualaus ugdymo plano mokiniui Pagalbos dalį;
2.4. bendradarbiauti su Pagalbą teikiančiomis įstaigomis ir organizacijomis, skatinant saugios, mokinio mokymosi galias ir poreikius atliepiančios ugdymo aplinkos kūrimą;
2.5. dalyvauti Mokyklos vaiko gerovės komisijos veikloje, krizių valdymo komandos, kitose darbo grupėse, susijusiose su socialinio pedagogo funkcijomis;
2.6. kontaktiniu ir (ar) nuotoliniu būdu konsultuoti mokytojus, Mokyklos darbuotojus ir švietimo pagalbą teikiančius specialistus Pagalbos teikimo klausimais bei teikti jiems rekomendacijas;
2.7. dalyvauti formuojant Mokyklos bendruomenės teigiamą požiūrį į įtrauktį, padėti geriau pažinti mokinių įvairovę ir jų poreikius;
2.8. rengti, tvarkyti ir pildyti Mokyklos ir (ar) kitos įstaigos nustatyta tvarka Pagalbai teikti reikalingus dokumentus;
2.9. vykdyti kitus nenuolatinio pobūdžio Mokyklos vadovo pavedimus, susijusius su socialinio pedagogo funkcijomis.